Stomatologia zachowacza

Pod tym dziwnym tytułem kryje się najpopularniejsza gałąź stomatologii, czyli to z czym pacjenci stykają się najczęściej i kojarzą zazwyczaj z takimi terminami jak: plomba (wypełnienie), leczenie kanałowe (endodoncja) czy próchnica.

Przykładamy bardzo dużą wagę do tej części stomatologii, ponieważ na tym etapie problemów z zębami daje się je jeszcze często uratować. Z najwyższą starannością odbudowujemy kształt, kolor i funkcjonalność zębów pacjentom, aby mogli się cieszyć własnymi zębami do późnej starości. Przyjdź do nas a zadbamy o Twój uśmiech, dokładnie wytłumaczymy Ci jak go pielęgnować i utrzymać w jak najlepszym stanie przez wiele lat.

Próchnica jest powszechnym problemem wielu osób. Jest to bakteryjna choroba tkanek twardych zęba. Bakterie dostają się w głąb kości aż do miazgi. Pojawia się ból, nadwrażliwość na zmieniającą się temperaturę. Szybko reakcja pacjenta i odpowiednio podjęte leczenie pozwala na uratowanie zęba. Jeśli czujesz, że z twoimi zębami dzieje się coś niepokojącego bądź chcesz się po prostu upewnić – czy wszystko jest w porządku – zgłoś się do nas na wizytę, a my ci pomożemy. Pamiętaj – jeśli próchnica wniknie do miazgi, to nie da się już odwrócić stanu zapalnego. Konieczne jest wtedy leczenie kanałowe i usunięcie miazgi. Stomatolog musi dokładnie oczyścić kanały zęba i je zabezpieczyć. Na tym etapie zniszczenia zęba znacząco wzrasta ryzyko jego utraty.

Dzięki doskonałym materiałom osiągamy efekty najwyższej jakości, które zadowalają nawet najwybredniejszych pacjentów. Mamy szeroki wachlarz kolorystyczny, więc możemy dobrać idealny odcień, który w żaden sposób nie będzie się wyróżniał spośród pozostałych zębów. Wypełnienie dzięki temu jest praktycznie niewidoczne.

W ramach stomatologii zachowawczej oferujemy także leczenie nadwrażliwości zębów, kieszeni dziąsłowych, wypełnienie czasowe, szynowanie rozchwianych zębów czy odbudowę korony.

LECZENIE KANAŁOWE - ENDODONCJA

UltraDental

Leczenie endodontyczne (inaczej kanałowe) jest zabiegiem często wykonywanym przez specjalistów z UltraDental. Dzięki tej procedurze istnieje możliwość uratowania zęba i utrzymania go w jamie ustnej przez wiele lat.

Endodoncja jest dziedziną, która w ostatnich latach znacznie się rozwinęła. Postęp jaki się dokonał, nie zmienił jednak fundamentalnych przyczyn konieczności podejmowania leczenia endodontycznego jakim są choroby miazgi i tkanek okołowierzchołkowych o etiologii głównie bakteryjnej.

Nazwa endodoncja pochodzi od greckich słów endo (wnętrze) oraz odont (ząb). Zaś jej nadrzędnym celem jest sposób leczenia polegający na wyeliminowaniu bakterii ze złożonego pod względem anatomicznym systemu kanałów korzeniowych oraz szczelne ich wypełnienie

Przy zaawansowanym uszkodzeniu korony zęba, leczenie kanałowe musi być również często połączone z protetycznym, które odtwarza naturalny kolor, kształt i funkcje zęba pacjenta.

WYPEŁNIENIA

UltraDental

Wypełnienie jest to odbudowanie przy użyciu różnego rodzaju specjalistycznych materiałów tkanek zębów, które z różnych przyczyn zostały utracone. Celem tego zabiegu jest przede wszystkim zachowanie zdrowia zęba i jego prawidłowe funkcjonowanie.

Zanim lekarz stomatolog przystąpi do pracy musi wcześniej odpowiednio przygotować ząb, czyli dokładnie wyczyścić go z resztek biologicznych.

Po usunięciu próchnicy i przygotowaniu powierzchni można przystąpić do odbudowania naturalnego, prawidłowego kształtu, funkcji i koloru szkliwa zęba pacjenta.